środa, 4 kwietnia 2012

Mój sposób na szarlotkę :)

Szarlotka, mój smak z dzieciństwa. Ciekawy smak, kruchość i delikatność to wszystko w jednym skromnym kawałku szarlotki.
Szarlotka doskonale smakuje o każdej porze dnia i roku, na ciepło czy też na zimno, z dodatkiem lodów czy bitej śmietany. Jak ją podajemy zależy tylko od nas.



A o to co nam będzie potrzebne:
1. Gotowe kruche ciasto (jestem leniwa ;p)
2. Jajko
3. 100g ciepłej margaryny
4. miód do słodzenia jabłek
5. jabłuszka
6. maminy mus jabłkowy
7. połówka cytryny(tym razem mandarynka)
8. cynamon do smaku





Przepis na ciasto:
Gotową mieszankę posiekać nożem z margaryną.
Następnie dodać jajko i wyrobić ciasto.
Wstawić do lodówki. Im dłużej tym lepiej :)
Ja tak ok 2 godz. trzymam.









Przepis na nadzienie z jabłek:
Jabłka obrać i pokroić na plasterki.
Skropić cytryną i dodać odrobinę miodu do smaku.














Przygotowanie do pieczenia i pieczenie:
Smarujemy blachę tłuszczem i posypujemy bułka tartą.
Następnie połowę ciasta układamy na dnie formy,
a na to warstwami raz jabłka raz mus.
Gdy już wszystko ułożymy bierzemy tarkę z dużymi
oczkami i pozostałą część ciasta tarkujemy na wierzch.
Jak wiórki pokryją jabłka wkładamy formę
do nagrzanego piekarnika (170 stopni) na ok. 40 min.


















A to nasze upieczone ciasteczko :)

Smacznego

Buziaczki

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. też ją uwielbiam :) nigdy nie mogę wytrzymać, aż wystygnie i później boli mnie brzuszek hehe :)

      Usuń
  2. O Jezuuu, cudownie wygląda. Narobiłaś mi wielkiej ochoty.
    Agata,
    http://sweetmilkyways.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że tak pyszna była, że ja załapałam się jedynie na jeden kawałeczek resztę wciął mój B hehe

      Usuń
  3. dziekuje bardzo za mile slowa!:) Rowniez obserwuje.
    Wesolych Swiat!:)
    pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda smakowicie! :)
    dziękuję za miły komentarz, również obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. The apple pie looks delicious! I wish I would understand your language to follow your blog.. Thank you so much for your comment on my blog and have a lovely Easter holidays <3 xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Obserwujemy :)*
    Wypróbuję twój przepis na święta, bo smacznie wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam szarlotkę i z chęcią muszę wypróbować przepisu :)
    Obserwuję ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie dziekuję za wszystkie komentarze :)
    wypróbujcie przepis bo jest szybki i pyszny :)
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda absolutnie obłędnie! Wszamałabym całą ;) Pozdrawiam ; ) masz chęć się poobserwować?

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmmm... Może kiedyś zrobię, wygląda apetycznie ; * Weź koniecznie udział w moim konkursie :) Proszę, to dla mnie bardzo ważne, ponieważ to pierwszy konkurs na tamtym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyprobuje ten przepis bo kocham szarlotke,a najlepsze sa wlasnie takie wyprobowane receptury!

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam wygląda przepysznie :D
    Jako młody gastronom chętnie skorzystam z przepisu :D
    Może poobserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  13. O które zdjęcie Ci chodziło, bo nie wiem . ? Daj link do zdjęcia, nie do postu :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)